اولین دستگاه سنگین بیل هیدرولیکی ۷۵ تنی کشور روز گذشته با حضور برخی مسئولان در واحد تولیدی هپکو اراک رونمایی شد. این بیل توسط مهندسان هپکو طراحی شده و بیش از ۳۵ درصد قطعات به کار رفته در آن بومی است.

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از لحظه رونمایی اولین بیل زنجیری هیدرولیکی ۷۵ تنی کشور ببینید.

کد خبر 818228
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 152
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 45
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    خدا پدرش رو بیامرزه اونی که این کارخانه رو اورد تو ایران
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      49 7
      لعنت برهر چی لابی ولابیگری .و دلارهای مفت نیمایی که صرف خرید ماشین سنگین مخصوصا ماشینهای سنگین هیدرولیکی میشه
    • یک ایرانی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      23 70
      اگر منظورت پهلویهاست پس خدا لعنتشون کنه که زمان رضاشاه کشوردادم به متفقین چندروزک توسط ارتششون مقاومت نکردن و همچنین بحرین آرارات دشت ناامید هیرمند واروندرودو حراج کردن وعلیه مصدق کودتا کردند وکشورو عقب انداختند
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      23 44
      لعنت بر رژیم منحوص پهلوی
    • عباس IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      2 2
      برادران رضایی موسس شرکت بودند و با فنلاند و فرانسه و ژاپن و امریکا و آلمان قرارداد ورود قطعه و فناوری بستند پس فکر نکنید که پهلوی درین مورد کاره ای بوده
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    56 5
    آخه ببینید که پولش هم مثل خوده دستگاه بیل میکانیکی سنگین هستش مثلا پنج الی شش و هفت میلیاردی حتی بیشتراز عداددی گفته شد درضمن دستشان درد نکند چرا که هم برای اشتغالزایی خیلی خوب هستش و هم برای کارکردن در کشور همیشه بوده و هستش
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    84 63
    همش وارداتی اجناس و لوازم یدکی،، الکی میگند 35درصد خودمون درست کردیم شماها چوپ بستنی ،، و خلال دندان از چین وارد میکنی،اینا جای خود داره
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      66 17
      چوب بستنی تو ایران هم تولید میشه نمیدونی بدون
    • ادریس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      35 12
      شما همت کن خلال دندون درست کن قربونت برم
    • سیامک منصوری IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      44 24
      اینقدر خود تحقیری بعید است وقتی تخصص نداری دهانت را ببند سنگین تر میمانی
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      15 11
      سواد طراحی که نداری صحبت نکن برو پی کار خودت
    • سجاد IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      13 5
      سلام بر خود تحقیر و کودک کش پرست.
    • عباس IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      2 2
      وزیر دربار شاه میگفت ایران عرضه ساخت لولهنگ( آفتابه) رو نداره. میدونی چرا؟ چون با امثال تو سروکار داشت که عاشق وطنفروشی و مزدوری بودند
  • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    54 62
    آخه دیگه بیل زنجیری طراحی می خواد شما کوماتسو نیستید که تفاوت را از خط ۲تا خط ۸ طی کنید نهایت یه پاکت. و دکل بسازید باقی دستگاه را از چین می آورید و قیمت کوماتسو روش نصب می کنید سالی ۵۰ تا بیل می سازید ، دست بردارید از صنعت ورشکسته......
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      68 34
      تو دولت اصلاحات ورشکسته بود الان داره تولید میکنه دیدی که گفت کلی کارگر هم استخدام شدن هم برگشتن سر کار پس نظر الکی نده
    • علی ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      47 8
      جهت اطلاع بدون که صنعت ماشین سنگین چین ده سال قبل در برابر هپکو عقب مانده و ابتدایی بود این رو من که سی ساله با این تجهیزات آشنا هستم میگم
  • محمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    64 8
    کشور به جای پرداختن به مسائل بی خود وحاشیه ای باید صنعتی شود .تلاش کنیم با شرکتهای بزرگ قدم به قدم قطعات را خودمان تولید کنیم
    • عباس IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 1
      عموجان ما دنبال حاشیه نیستیم . حاشیه دنبال ماست. البته باید از امریکا عذر خواهی کنیم که کشورمون رو وسط پایگاههای نظامیش تاسیس کردیم
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    52 35
    هر وخت ایران تونست بلبرینگ بسازه میتونه .. ..این بیل کوماتسوه که روکش موتورش ایرانی سازه اونم با پولاد چین .خخخ
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      52 28
      چقدر شما همه چیز دانید یه خورده به مغزت استراحت بده نسوزه
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      38 16
      موافقم،من کمباین دارم این بلبرینگای داخلی هر ساله دهن ماروسرویس میکنن
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      41 19
      اتفاقا ایران در صنعت بلبرینگ سازی دارای رتبه لین المللی است ایران،رومانی،المان ،روسیه
    • رضا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      41 12
      بهترین بلبرینگ در ایران ساخت داخل است . اگه نمیدونی برو از کاربران آن بپرس.
    • ع IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      16 4
      یکی از بهترین کشور های درحال ساخت بلبرینگ ایران است
    • امیر IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      28 6
      خود تحقیری به سن و سال نیست.به وصل بودن تفکر شخص به رسانه خاصی است.بعد هم که وقتی میگن ۳۵ درصد ساخت داخل هست یعنی برای هر قطعه از میلیون تا میلیارد هزینه قالب و طراحی و آزمایشگاه و ساخت و تست و... یعنی اگر بودجه بود کلش در ایران ساخته می‌شد. بعد هم بازی پازل که می‌خریم جای قطعات مشخص ولی ساخت و طراحی ماشین به این اندازه در زمان یک سال و نیم یعنی ایجا ایستگاه اول به سمت ستاره ثریا است. دوستان به جای بد دهنی و زبان دشمن بودن.انسان دوستی و وطن پرستی را جایگزین کنید دیگه تحقیر جواب نمیده.دست بوس ایرانیان با غیرت و دلاور هستم
    • حسین US ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      0 2
      باشه چشم استاد اونم دارن میسازن . فقط شما چند دور دیگه تو صفحات مجازی بزنی و چند آروق روشنفکری از خودت پای گوشی بزنی و چند جا دیگه خودت رو تحقیر کنی اون رو هم کارگرها و مهندسان تو کارخونه ها می‌سازند. خدا رو شکر اگه تو مملکت ما آدمهای به درد نخور همیشه طلبکار مثل تو زیاد هستند در عوض آدمهای زحمتکش و باهوش و به درد بخور هم زیاد داریم.
  • یک ایرانی متعصب IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    47 17
    هه خوبه خدا رو شکر شما قرار نیست حمایت کنید وگرنه که واویلا بود اون بدبخت همون اول گفت که فقط حمایت بعد شما شعر میگین ببینید من میگم از کل این دستگاه فقط ده درصد بومی باشه باز بزرگترین موفقیت هست واسه ما چون فقط گفتنش واسه اونا که اطلاعات نداره آسون هست ساخت یک دکل خالی کلی مهندسی دقیق میخواد که خدا رو شکر ما تونستیم انشعلا سال بعد بیشترش ایرانی میشه و سال های بعد کلا ایرانی میشه به امید خدا و یاری مردم
    • محمد کاظمی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      14 3
      دوست عزیز یکی از بهترین برند های بلبرینگ مال ایران هستش که به تمام کشورهای اروپایی نظیر آلمان و ایتالیا فرانسه و غیره صادر میشه اون هم بلبرینگ سازی تبریز هست
  • حمید IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    60 23
    کارخانه ای که پیش از دولت آقای رئیسی تقریبا تعطیل بود و با امدن این دولت جان دوباره گرفت.دمت گرم آقای رئیسی
    • صادقی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      24 9
      درود به شرفت برادر بجای اینکه بعضی هموطنان افتخار کنند حسودیشون میشه ۵درصد هم ایرانی باشه بازهم افتخاره
  • ایرانی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    30 7
    کشور باید در تولید ادوات ماشین‌آلات سنگین و سبک برای به روز کردن با کشورهای دنیا در ارتباط باشن وبه نیروهای داخلی توجه بیشتر شود و اعتماد کامل داشته باشن حمایت حداکثری کنن حرفی که این مسؤول دلسوزانه به زبان اورد
    • CH ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      31 4
      دیگه دردولت ریسی اگر گرانی هستش درست ولی از حق هم نباید گذشت خداییش آقای ریسی تمام کارخانه ها وکارگاه ها رو که ورشکسته شدند ودربشون بسته شد بود حالا با آمدن دولت جدید جانی دوباره گرفته وفعال شدند یکیش که کارخانه قندقهستان خراسان جنوبیه که ده یازده سال شده بود که تعطیل شده بود به خاطر عدم مدیریت صحیح وهرج مرج درکارخانه وداشت روز به روز از وسایل وماشین الاتش کاسته میشد ولی به لطف خدا وکمک دولت جناب آقای ریسی جان دوباره گرفت وعده ای سرمایه گذار قدم خیر برداشتند که انشالله هم برا خودشون سودآور خواهد بود وهم برای کارگرانش کارفراهم شده دمتون گرم جناب آقای رئیسی دست مریزاد
  • ناشناس IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    32 11
    خداراصدهزاربارشکراگرساخت خودمان است اگرهم پنجاه درصد ساخت مااست بازم خداراصدهزاربارشگر
  • ابراهیم IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    14 29
    ۳۵درصدفکرکنم شامل زنجیر چراغ وکلیدبشه موتورش مهمه آهن که شرکت فولادسازی اگه مثل پرایدحلبی نشه
  • سیب IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    24 10
    شیر مادرتون حلالتون باشه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    21 9
    من جرثقیل ۳تن دارم پمپ ایرانی المنیومی نو گذاشتم روش کار نکرد پیشه مشتری ابروم رفت پمپ امریکایی دست دوم چدنی گذاشتم جواب داد
    • علی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      8 1
      امریکا.کانادا. بعد از اصلاحات تولید در دوره کیلینتون دیگه ماشین آلات و یدکی صنایع سنگین نیرو بر معدن و راه سازی تولید نمیکنه سرمایه کارخانه ها انتقال پیدا کرد به چین و کلا چین تولید میکنه براش و اونجا مونتاژ مبکنه حتی بخش عمده خودرو سازی در دوره اوباما انتقال پیدا کرد مثل فورد به اسم هر کشوری وین تولید میکنه . به همین دلیل پنسیلوانیا ایالت ورشکسته شد خیلی از صنایع سنگین و نیرو بر انتقال پیدا کرد به چین و اصلا بحث جنگ تجاری امریکا و چین سر همینه که سرمایه دار های بخش تولیدشو به زور مالیات روی کالای چینی به سرزمین خودش برگردونه عمده این فعالیت ها توسط جمهوری خواه هاست وکلی از صنایع دیگش بیرونه فقط سورتینگ مالی داخل امریکا انجام میشه مثل :فایزر المان،اپل چین،برکشای هاتاوی پخش در قاره امریکا و چین، فورد چین ویتنام فیلیپین، آلتریا ژاپن مکزیک،بست بای کانادا،ژیلت هند چین. و کلی دیگه برند های اصلی امریکا فقط توی امریکا دفتر دارند ولی عملا تولید و سرمایشون جای دیگست مثل بنگاه املاک که سرمابه جای دیگست سازنده مالک و فروشنده و خریدار پولاشونو اونجا رد بدل میکنن و با مالیات از همون پول چرخه اقتصاد
  • اسدی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    32 5
    سلام قرار نیست تمام قطعات تو کشور تولید بشه همه شرکتهای بزرگ دنیا از همه جا قطعه وارد میکنن ما باید تعامل داشته باشیم با تمام دنیا نه فقط یه کشور شما ها ببنید حتی شرکت بنز تمام قطعات مال خودش نیست ولی با دنیا در ارتباطه مشکل ما تو قفس بودن باید به این ۳۵ در صد افتخار کنیم دمتون گرم ولی شرافتا جنس با کیفیت بسازید نه مثل ماشینای صفر که دو روز بیشتر کار نمیکنن
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      19 1
      احسنت دقیقا
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    22 2
    بله ما میتوانیم چون کشورمان گنجه همه چی داریم فقط اختلاس صفر بشه میتوانیم وگرنه نمی‌توانیم
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    10 2
    احسنت
  • Saman IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    12 8
    چرا هی خودتون اذیت میکنین. اول خوب خبر بخونین بعد نظر. با کلی پارتی بازی انفاق خودش داره میگه ۳۵درصد البته اینا درصد از روی جثه بیل حساب کردن که میشه همون دکل پاکت بیل. مابقی مونتاژه البته همینم خوبه. جوانان ما توی اون کارخانه مشغول کار هستن. از اختلاس که بهتره حالا یه چای دبش بزن بر بدن تا روشن شی.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    6 3
    ورینایت
  • مهدی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    15 2
    تو این مملکت هم علم هست هم منابع. تنها مدیران لایق و کار بلد نداریم
  • م.ن IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    24 1
    میتونیم بسازیم واردات چی های از خدا بی خبر نمیگذارند
  • سج IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    14 8
    مسعولین میگن بیل مکانیکی میسازیم جت جنگنده میسازیم ناو میسازیم موشک فضا پیما میسازیم از اون طرف کنترل تلویزیون از چین میارن چوب کبریت از سنگال آفریقا میارن..
    • سمانه CA ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      9 10
      دوست من، توهين نميكنم ولى اين پيام انقدر نپخته است كه فضاى كافى براى پاسخ دادن بهش وجود نداره. نه اقتصاد بلدى نه ميدونى امنيت چطور بدست مياد. حتماً سنّت پايينه. اشكالى هم نداره. منم يه دوره اى مثل تو بودم :)
  • ایرانی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 3
    بعله بعداینهمه سال تولیدکردن طبیعیه ولی سرتولیدافزایش تولید کارگربدبخت و پاره نکنید با پایین ترین حقوق مثه شرکت سایپا که طبقه بندی مشاغل نمیکنن بافشارکارآلودگی سروصدا استرس.زیادش آقای هیئت دولت مدیرای شرکتای بزرگ آماردرست نمیدن که میبینیدقشرکارگر همش اعتراض میکنه بعدبهتون برمیخوره
  • سج IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    9 3
    از بس مسعولین دروغ میگن دیگه باران برف نمیزنه...
  • DE ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    8 6
    نمونه برداری کردی فکر میکنی سازنده هستی ایشالا که متل پراید در نیاد ،
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    12 3
    آزمایش ارج پارس الکتریک وچندین کارخانه بزرگ تعطیل شد ،ایران ناسیونال اگر ادامه میداد الان از ژاپن و کره بالاتر بودیم بلبرینگ تبریز و.... چی بدست آوردیم فقر بدبختی گرونی فساد اختلاص گور خوابی و... هپکو که یکزمان بیل مکانیکی لودر بلدوزر گریدر می‌ساخت الان بعد مدتها تعطیلی به سی وپنجدرصد ساخت داخلی که اونم چند قطعه ساخت چین با مارک ایران وسیم کشی جشن گرفته
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    20 3
    تو کشور ما هستند جوانانی که قادر هستند هر چیزی را بسازند ولی بعضی نالایق ها مانع روشن شدن این استعدادها می شوند و این نخبه ها مجبور به ترک خاک ایران می‌شوند.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    9 0
    باید حمایت کنن،ما ۴ تا کالا باید بسازیم، کشتی ،هواپیما،واگن،قایق ،سهم ما از ساحل و تفریحات ساحلی ،و شیلات چقدر هست؟و همین کامیون و ماشین آلات سنگین،،،هم دست داریم هم پا هم مهندس هم ثروت،هم جا،اراده میخاد،،
  • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    6 1
    مرحبا. دست مریزاد
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 1
    همون ک حرفش رو میزنه که ما میتونیم دمش گرم،حالا برادشروع ۳۵ درصد بقیش اونم چیزی نداره،گیربکس ،شلنگ فشار قوی ،حالا یک سری میان میشن کارشناس ،و مرتب از دور میگن لنگش کن ،باید تشویق و حمایت،لعنت بر حسود و بخیل،و دشمن پیشرفت این مردم،سایبری مزدور موساد تا منافق وتا کسی عقلش نمیرسه فقط دهنشو باز میکنه ... وقتی خودمون هموطن خودمون کشور خودمون رو باور نداریم بیگانه باور کنه و دل بسوزونه؟چین،آلمان، خیلی کشورا ،همون آمریکا همجا پرچم شون رو زدن یعنی افتخار میکنن باور دارن خودشون رو حتی اگر بدی هم باشه لکه سیاهی هم باشه، فقط نیا تو مجازی مثل بزدل ها چون نمیشاسن نمیبنن حرف مفت بزن،،
  • مهدی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    7 3
    این همه پیشرفت در این کشور میشه ما نبینم ،نتیجش، دلار شده 50ت اینم وضع اقتصاد،فلج،مریض همه رو مسخره خودش کردن
  • مصطفی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    9 2
    دمتون گرم مهم است و دولت باید پشتیبانی کند تا مثل صنعت تسلیحات، پیشرفته و خودکفا شویم
  • محمدیا حقدوست IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    5 1
    هر یک از اعضای این بیل متعلق به یک کشور صنعتی خارجی است...حتی مونتاژ هم بلد نیستند
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    10 2
    مونتاژ کردی چرا اینقدر دور برداشتی
  • هادی ایرانی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    8 0
    باورر مهم نیست حاجی صادرات وارداتی مهم که دست ۲ درصدی آقازاده هاست و براشون واردات بجای ساختن نون داره براشون
  • محمد IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    10 0
    مملکت رو همین بچه ها میسازن...درود بر شرفتان...یه مشت بی سواد تو کشور رخنه کردن وجیره خار نظام شدن...نظام به جوانان ومهندسان میهن پرست وبا ایمان نیاز دارد نه ادمهای بی سواد و بادمجون دور قاب چین....
  • حمیدمختاری IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    5 0
    التماس نکن جیبشون چی میشه پس اگربخوان چندهزارجون بره سرکار... نون سرصفرمون نیست به جدایی کشیده زندگیا وفساد جنسی 😭
  • مجتبی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    4 2
    غربگراها وغربزده ها اگر بگذارند همه کاری در صنعت میشه کرد موشکی و پهپادی نمونه ای از موفقیت بدون دخالت غربزده ها
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    4 1
    شماهم شدین ایران خودرو سایپا ی هر ساعت افزایش قیمت داشته باشید
  • احمد IQ ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    4 1
    چرا نتونیم بسازیم ما از چین ژاپن چیزی کم نداریم روزی ما باید خودمون به خودمون اعتماد کنیم
  • ناشناس IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 2
    ها قطعاتش را از خارج وارد میکنم اینجا براتون بنام هپکو مونتاژ میکنم فقط از گشنگی هم مردین هیچی نگین
  • رحیم IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    6 2
    زنده باد هپکو
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 1
    با سلام و خسته نباشید شرایط خرید مهیا کنندنقد و اقساط بسیار عالی
  • نسیم IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    مدیر محترم طوری جو کیر شده انگار خودش ساخته هر کس دوست دارد کشورش پیشرفت کند نه اینکه فقط رنگ و لاستیک مال خودمون است
  • علی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    4 0
    دولت قبل که داشت هپکو رونابودمی کرد
    • حمیداخگر IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      1 1
      ایران الحمدالاه داره خود کفا میشه تو همه چیز پس این همه کارگر ایرانی و افقانی دارنند کجا کار میکنند چرا اینقدر خود نحقیری میکنی تو هر روستایی هم شهرک صنعتی زدنند چرا خودد و ایرانی را تحقیر میکنی ...
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    🌷🌷🌷🌷🌷🌷
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    انشاالله ادامه داشته باشداگرهم فکران اصلاحاتچیان اصلاح طلبان دوباره دست گل به آب ندهنداگرهیچکاری دولت سیزدهم نکرده باشدخرابکاریهای دولت روحانی وپاک کرداماهمچنان غربگراهاپایان هرکاری مصادره میکنند
  • تبریزی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 1
    آدم نمیدونه چی بگه ،،اگه حمایت بشن پس فردا داستان ایران خودرو و سایپا رو داریم .اگه حمایت نشن یه آقا زاده ای پیدا میشه در قضیه واردات باز یه گنده تازه میزنن خدا آخر عاقبته ایران رو بخیر کنه
  • ناشناس IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    6 1
    میگین 35درصد رنگش مال خودمونه پوشتش هپگو ماله ما بود بیست درصدم عدا البته با رانندش بقیشم مونتاژ کردیم میگیم ساختیم شماهم بگین ساختن
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    7 0
    درود تبریک باعث افتخاره باید به داشتهای کشور اعتماد کنیم همه باهم یا علی گویم
  • جوهری IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 1
    تولید کننده ایرانی را حمایت کنید چرخ اقتصاد وصنعت مملکت به دست توانمند همین متخصصان ایرانی روان وفعال میشه حمایت حمایت
  • CH ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 3
    با۳۰ درصدتولیدداخلی که نمیشودبیل مکانیکی ساخت هرگاه توانستی عددرابالاترببری آنوقت دنبال حمایت باش
  • علی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    احسنت
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 1
    این همون شرکت جهانی ایرانی بود که غرب زده های جاسوس دولت روحانی تعطیل کردند لعنت به خاینین
  • اکبر IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    حداقل مارک هپکو را فارسی مینوشتین
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    4 0
    مرحبا ممنون مرسی درود به شرفتون یاعلی بگین مامیتونیم زنده باشید انشالا خسته نباشید
  • ابی ابی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    سلام چرا ثروت ملت را در اختیار سرمایه دار می گذارند! سرمایه دار برود کارخانه جدید احداث کند نه اینکه کارخانه ملی مردم را بدهند به سرمایه دار با قیمت مفت کار گران عزیز هم یادشان باشد وقتی ملی است باید دو برابر کار کند نه مثل کارمندان از زیر کار در روی کنند و هر روز نمونه بتری بیرون بدهند زنده باد کارگران و کار خانه ملی
  • محمد IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    میگه ۶۵ درصدش تولید خارجه. بگید موتور دستگاه کجاییه!؟
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    وای بر مسعولی ک مانع پیشرفت کشور میشه
  • یاسر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    به عوان یک ایرانی اصیل ونیروی فنی میگم خیلی سختی کشیدیم تا پشرفت کنیم وراضی نیستم تواین مسیر سستی کنید اوندنیا یقتونو میگیرم باید بهترین تکنولوژی مال ما باشه النم بیکارم ولی پیشرف ایران میبینم خوش حال میشم انرژی میگیرم
  • س IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 3
    فقط پاکت و وزنه آهنی تعادلی عقب بیل ایرانیه تازه داخل وزنه را هم با شن وسیمان سنگین می کنن بقیه وسایل همه چینیه
  • مهدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 1
    ایرانی همیشه اولین هستش اگه مافیا بزاره... تولید کننده رو دردسر براش درست نکنید.. همایت پیشکش
  • علی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 1
    بسیار مایه تاسف هست که بعضی دوستان گفتند 35درصد بومی دروغه...!! اصلا 1درصد هم بومی نباشه.. همینکه 300نیروی جوان آوردند پای کار.. فعالیت می کنند، نصب می کنند، آواره کوچه خیابان نیستند که تبدیل به کارتن خوابی، دزد شوند.. کار بزرگی کردند.. درود برشرفشون.. واز بنده به این عزیزان خداقوت.. وانشاا... روزافزون موفقیت و پیشرفت برایشان آرزومندم. وباید این سرمایہ ھای که صرف چای دبش و.. میشه اینجور جاها سرمایه گذاری بشود.
  • م IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    لعنت بر اونی که با وجود همچین صنعتگران به خاطر سود بیشتر با هزار جور شاه مورتی بازی باز هم این ماشین آلات رو از خارج وارد میکنه
  • م. م IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    ماشاالله لا حول ولا قوة الا بالله متشکرم از شما که زحمت میکشید در تمام ساخت و طراحی کل صنعت اقتصاد و فرهنگ و تبلیغ و هر چه خدمت در سرزمین و فرا سرزمین است ازخداوند متعال تقویت قدرت در اراده تان را خواستارم و دوستتون دارم که به اسلام به لطف خدا قدرت و عزت می بخشید
  • سیدجوادموسوی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    برخی ها اینقدر کند ذهنن وعقب افتاده که همه ی کشور رو به بادتمسخر می گیرد درصورتی که خودشون هیچ چیز بلد نیستن،بنده خودم با سطح تسهیلات دیپلم بهترین چیزها رو می تونم بسازم اگر امکاناتش باشه.اگر این بیل مکانیکی صددرصد هم مونتاژ باشه بازهم سود آوره وچند صدنفری در قبلش نون می خورن وهمین مونتاژ یواش یواش می تونه بومی سازی بشه اگرحمایت بشه.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    زنده باد ایران . مرگ بر آمریکا و اسرائیل و اجانب مزدورش
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    حمایت کنید با قطعات چینی هرچه بخواهید می‌سازند فقط کافی نام دستگاه را پیامک کنید چینیها مانند ساختمان ده طبقه که دوروزه نیستند سفارش شمارا ۲۴ساعته تحویل میدهند با نام شرکت ایرانی وساخت داخل
  • ایرونی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    هر کی دم از تولید ملی و دانش بنیان می زنه باور نکنید یک سنگ محک برای سنجیدن حرف مدعیان داخلی وجود دارد و ان سطح رفاه و معیشت مردمه اگر ما تولید واقعی داشتیم تاثیر واقعیشو تو زندگی عمومی مردم و سر سفره آنها نشون میداد
  • میثم IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    چقد خود تحقیر داریم
  • منوچهر IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    ایرانی تو هر کاری کم نمیاره ، ماشاالله به مهندسان عزیزمان و کارگران عزیز سخت کوش کشور عزیزم ایران پاینده ، اللهم عجل الولیک الفرج ❤️❤️❤️❤️
  • ناصر US ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    تا بساط دزدی از این مملکت برداشته نشه همه چی باد هواست
  • خسرو صادقی معلم بازنشسته IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    متاسفانه شیطون تو این سرزمین زیاد هست که نمی‌گذارند بچه های این مرز وبوم ایران را بسازند .۱ کاسبان تحریم ۲ وارد کنندگان وابسته به مسئولین ۳ آقازاده ها .همه اینها تمایل دارند که همه چیز وارد بشه نه اینکه ساخته بشه
  • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    احسن
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    دمتون گرم لرزه به اندام کمپانیهای دنیابندازید
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    ما شاالله به غیرت ایرانی
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 0
    باید جرات شراکت با شرکتهای معتبر خارجی داشته باشیم بدون شراکت و اوردن تکنلوژی که نمی توان تمام قطعات مثلا یک بیل مکانیکی را ساخت انهم در حد انبوه .پس اگر شراکت همراه با ورود تکنلوژی باشد قطعا درصد تولید قطعات بیشتر خواهد شد و زودتر به نایجه می رسیم.
  • امین IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 0
    زنده باد هپکو
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 2
    اینا همش مونتاژ هست و منظور از سی درصد همون راننده هست ک ایرانی هست.شما چیو تا حالا تو بازار دیدی ک ایرانی باشه ...
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 0
    مگه هپ کویی وحود داره؟
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    میشه بفرمایین ۳۵ درصدش ساخت بومی هست یعنی چی؟! چون ما حافظه مون رو سایپا پراید قفل شده که میگفتم همه چیزش داخلیه بعد کاشف به‌عمل اومد که همش خارجیه.... راستی اگه روراست تر با مردم باشیم بهتر نیست
  • Mst IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    4 0
    بازم دم مدیرعاملش گرم که این شرکت چه قدر خانوارو نون میده هنوزم که هنوزه لاشه های قدیمی هپکو داره کارمیکنه
  • بنده خدا IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 0
    خدا راشکر معنی ومفهوم تولید داخل وخود کفایی را در این سالها مسولین صدیق وامین چند هزار بار به ملت نشان دادند وبرای ملت کاملا قابل درک است که هیچ جای شک وشبهه نیست واختلاس هم نوعی توانمند ی بومی وکاملا ایرانیست
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 0
    بله من بعنوان یک مهتدس با شصت سال سن میگم واقعاً حرفش درسته اگر جلوی خروج نخبه ها ی ایران گرفته شود وتامین شوند و شایسته سالاری و عدالت که اهداف انقلاب بود جاری و عملی شود 100% تمام دنیا در زمینه صنعت و.... جلوی ما تعظيم خواهد اما اختلاس ها، پورسانت ها و..... نمیگذارند و انقلاب را در این 44 سال ابتر گذاشته اند....
  • امیر IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 0
    خود تحقیری به سن و سال نیست.به وصل بودن تفکر شخص به رسانه خاصی است.بعد هم که وقتی میگن ۳۵ درصد ساخت داخل هست یعنی برای هر قطعه از میلیون تا میلیارد هزینه قالب و طراحی و آزمایشگاه و ساخت و تست و... یعنی اگر بودجه بود کلش در ایران ساخته می‌شد. بعد هم بازی پازل که می‌خریم جای قطعات مشخص ولی ساخت و طراحی ماشین به این اندازه در زمان یک سال و نیم یعنی ایجا ایستگاه اول به سمت ستاره ثریا است. دوستان به جای بد دهنی و زبان دشمن بودن.انسان دوستی و وطن پرستی را جایگزین کنید دیگه تحقیر جواب نمیده.دست بوس ایرانیان با غیرت و دلاور هستم
  • مهدی IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    اگر به هپکو بها داده بشه ، قطعا یکی از برنده ای مطرح خواهد شد ، همانطور که قبلا مطرح بوده ، مثل ارج .....
  • عباس IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 0
    خودتحقیرها اول برن تحقیق کنند بعد بیان دهن وا کنند. حرفی که از مجرای مغزی به دهن بیاد میشه روش حساب باز کرد ... هرکشور تولید کننده ای قطعاتش رو از کشورهای دیگه وارد میکنه و وقتش و انرژی شو صرف تولید قطعه نمیکنه . حالا وطنفروشهای پیاده نظام دشمن بازم بیایید و بگید زنجیرشو در ایران میسازن و موتورشو در فلان کشور و چرندیاتی مشابه این....
  • معراج IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    یاد آبمیوه ای می افتم که روش نوشته صددرصد طبیعی.
  • ایرانی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 0
    زنده باد ایران و ایرانی💯❤️💯
  • علیرضا سلیمانی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    آفرین به همت تولید کنندگان کالای ایرانی. باتوجه گرانی بیش از حد بیل های مکانیکی خارجی . قیمت این محصول را اعلام فرمائید .
  • هادی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    دم کارگران خوش غیرت اراک گرم،اینو بدونید که صنایع سنگین ایران باید فلج بشه و این یک نقشه و خیانت به کشور
  • حسن IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 6
    افتخار کشورید خدا قوت مردان خدا ووطن
  • حسین IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 3
    بسازید ماشاالله ماشاالله احسنت مرحبا ....
  • فرامرز IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    من‌یه‌روستاییم‌اگه‌پول‌در‌اختیارم‌باشد‌‌اینقدر‌علاقه‌به‌این‌کارها‌دارم‌که‌خودم‌میسازم
  • محمد US ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 1
    ... روحانی تعطیل کرد ولی رئیسی ... راش انداخت
  • آرش زخمی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    درودبرهمه،البته که می‌سازیم اگرحمایت باشد(چون ابتدااینکه اینجاایران است )ودیگراینکه عزیزان اگرحمایت نمیکنندباشدنکننددست کم جلوی پاهاسنگ که چه عرض کنم کلوخ نیاندازید(جسارت نباشدمنظورآنانی هستندکه به نفع اجداداسرائیلی وآمریکا وانگلیسی خودکارمیکنند).سپاس
  • خودی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 1
    هه ۳۵ درصد ههه من که مطمئنم طراحیشم بیش از صددرصد ایرانی نیست.البته همه مطمئنن.خخخ مهندسای سهمیه‌ای با استخدام سهمیه‌ای....چه شود؟! حتی اگه کلش مونتاژم باشه.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    ما به عنوان یک اموزگار درود می فرستیم بر کارگران و مهندسان و زحمت کشان شرکت هپکو ،خسته نباشید عریزان ایران،مانده نباشید ای صنعتگران عزیز.از دولت می خواهیم این عزیزان را حمایت کنند.ما جز این خسته نباشی تحفه ای نداریم پذیرا باشید.از لرستان
  • مرتضی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 1
    خدا رحم کنه، فقط خدامیدونه پشت این تبلیغ و تمجیدا چه بلایی میخواد سرمون بیاد؟!
  • عباس تخویجی کاملامتقاعدشدم IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 1
    ایول دم شماگرم
  • مهدی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    هیچ کشوری تمام قطعات یک ماشین خودش تولید نمیکنه همه کشورها با این سیاست پیش میرن چون به صرفه تر حتما مهم درست سرهم کردن وسیلس
  • مجتبی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 1
    احسنت واقعا دست مریزاد بر شما ایرانیان وطن دوست وصنعتگر و آبادگر درود بر شرافت و هنرتان
  • US ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    آقا ناموسا تولید نکنید بزارین از خارج بیل بیاریم بخدا یکساله چهارمیلیارد دادیم بیل لاستیکی نمیزارن بیاد داخل میگن هپکو داره تولید میکنه آخه بیل ا۹۰۰ یا اچ ۱۰۰ هیوندا میشه ، به درد خودتون میخوره بیل هاتون 😡😡
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    این اصلا درعمل چندساعت هم دوام نمیاره. امتحان کنید
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 0
    یکبار عسلویه 17دستگاه لودر کوچک خرید کردن ازاراک یک روز ازصبح تا غروب همش کنترلش ترکید. بعد رفتن یه دونه آمریکایی آوردن که شاید 50سال ازعمرش می‌گذشت بدون هیچ نقصی تادوسال که من بودم مارمرد
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 0
    لودر بابت شرکت جهانپارس فاز17و18عسلویه
  • احمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 0
    اون 35درصد باک گازوئیل وروغن وشاید اتاقش باشه
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 0
    35 درصد کمه ما انتظار خیلی خیلی بیشتر از این داریم امیدوارم خوشحال میشم 85 درصد قطعات داخلی بشه پتانسیل این کار هست تلاش اگر زیاد بود بیشتر بود نه 35 درصد...
  • علی رشیدی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    زنده باد زنده باد
  • امانقلی‌اواکه‌ IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام ‌ودرود‌اشک‌شوق‌ازدیدن‌‌بیل‌زنجیری‌هبکو‌ریختم‌جاویدایران
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      درود برهمه ی شما عزیزان در کشورمان همه چیزی را می تونیم ب سازیم اما ؟ وارد کنندهای عزیزمان ای این اجاه را به استعداد ما میده ای از سودشآن میگزرن
  • US ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    چشم حتما
  • علی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    اگه بعد از بیل مکانیکی زنجیری ، شاول کابلی هم تولید بشه ، ایران میشه خان خانان و تمام .
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    خیلی اقتدار ایرانی و باعث سر بلندی ایرانی است
  • علی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    باید حمایت بشن دیگه ازین بهتر بیل سنگین کجاست چراشیاطین نمیذارن کارهای مثبت پیش بره
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    این بیل ۷۵۰ شانتوی برادر چین ۲۲۰ و ۳۲۰ و۳۶۰ توسط شرکت پرشیا جنوب منتاژ میشه ۲۵۰ شم توسط شرکت اران ماشین توس منتاژ میشه میتونید خودتون سرچ کنید
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    انتظار حمایت از چه کسایی داری برادر! !!!!!!!?? حمایت از تولیدکنندگان داخلی که برای آقایان نون ندارد!!!! واردات سفارشی و قومیتی نون دارد!
  • جعفر IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 1
    تبریک میگم به دولت آقای رئیسی ، کار درست تبریک داره، بنده کارشناس هستم، با تجربه ای که دارم این روش تو یه دهه مملکت رو آباد میکنه، قرار نیست صددرصد قطعات تولید داخل باشه ولی به مرور زمان از لحاظ درصد به حداکثر میرسیم
  • مجتبی زنجانی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 1
    خداقوت.ممنون.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 1
    قدم بزرگی برداشته شده اگه دولتمردان بزارن صنعتگران خوبی داریم
  • پوریا IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    خدا عمرشون بده خدا لعنت کنه انهایی که بخاطر اخاذی کردن از صنعتگرانمون سر راهشون مانع تراشی میکنند
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 1
    هر وقت تمامش و کامل در ایران ساختید بعد جشن بگیرید 35 درصد داخل و بعد موتورش را از فلان جا و .. هرزمان خواستند هیچی ندهند گیر می کنید
    • عباس IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      0 0
      هرچی کشوری تمام ماشین رو خودش نمیسازه و قطعاتشو از کشورهای مختلف میاره کاش بجای باز کردن دهان کمی مغز رو باز میکردی
  • Ali GB ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 1
    حتی این دستگاه یدونه پیچش مال داخل باشه من قبول دارم همون۱/درصد
  • ممد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    چرا همش من منتظر بودم مردم بریزن شوفر بیل رو به دوش بکشن و دور افتخار بزنن.😀😀😀
  • ناشناس IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام. بسیار عالی..... فعل خواستن توانستن است را به زیبایی بعمل آوردن.... دولت مردان حمایت حمایت... حتما